Projektbeskrivning

Åhlin & Ekeroth Byggnads AB:s webbplats var tekniskt föråldrad, designmässigt omodern och onödigt texttung. Opposite Reklambyrå fick uppdraget att designa och producera en ny responsiv webbplats som skulle se lika bra ut i mobil och platta som i laptop och på större skärmar. Ett viktigt kundönskemål var också att sidan med mindre textmängd och färre undersidor skulle ge en tydlig och enkel bild av företaget och dess tjänster. I samråd med kunden valdes det populära, flexibla och kostnadsfria webbpubliceringsverktyget WordPress som plattform för hemsidan.

Åhlin & Ekeroth vet att deras kunder ofta använder webbplatsen för att hitta kontaktuppgifter till specifika funktioner eller medarbetare. Därför lade vi lite extra krut på att skapa en logisk och användarvänlig kontaktfunktion. De allra viktigaste kontaktuppgifterna och en personsökfunktion exponeras dessutom högt upp på webbplatsens startsida.

Webbplatsen ska givetvis kännas levande och kontinuerligt erbjuda sina besökare något nytt. Därför utgörs dess innehåll till stor del av aktuella nyheter och representativa referensprojekt. Vi på Opposite Reklambyrå har fått förtroendet att fungera som webbredaktörer för webbsidan. Det är alltså vår uppgift att skapa nytt content i bild och text samt att se till att det publiceras. Åhlin & Ekeroth får med andra ord tid att fokusera på sin kärnverksamhet medan vi får ett stimulerande och långsiktigt uppdrag. Win win liksom!

Kasta gärna ett getöga på ahlin-ekeroth.se.

Åhlin & Ekeroth Byggnads AB är en heltäckande aktör inom bygg-, byggservice- och marksektorn i Östergötland och har som tydlig målsättning att med arbetskraft som bor i regionen vara länets byggare – ett konkurrenskraftigt lokalt alternativ till de allra största rikstäckande byggföretagen. Företaget grundades i Linköping redan 1987 och är idag ett av landets största privatägda byggföretag.